Óratípusok

Fontosnak tartjuk, hogy tudd, melyik órán mire számíthatsz, ezért röviden bemutatjuk óratípusainkat. Az órák eltérő nehézségűek, de minden óránkra jöhetsz, akár kezdőként is, mert a nehezebb ászanáknak van könnyített verziója is.

Legtöbb óránk 75-80 perces.

Hatha az „alap jógaóra”

A hatha jóga az egyik legősibb jógafajta, ez az alap, amelyre építkezünk óráinkon, ezért is jó, ha jársz hatha órára, hogy a többi jógastílust is könnyen tudd követni. Nagy előnye, hogy a gyakorlatok kivitelezése nem igényel sem túlzott erőfeszítést, sem átlagon felüli hajlékonyságot, mégis jól átmozgatja a testet. Az egyes pózokat 7-10 légzésig tartjuk ki, de általánosan igaz, hogy csak addig kell tartani egy-egy pózt, amíg jólesik. Az óra nagy részében a teljes tüdős jógalégzést alkalmazzuk, mely megemeli a testhőt, és elősegíti a méregtelenítést.

Neked ajánljuk, ha ismerkedsz a jógával, vagy épp olyan mozgásformát keresel, ami nem kifejezetten az erőnlétre épül, de jól átmozgat és egész napra feltölt energiával.

Dinamikus hatha

A dinamikus jóga lényege a jógatesthelyzetek összekapcsolása folyamatos mozgássá. Ez a jógatípus energiával tölt fel, mégis kellemesen elfáraszt. Tradicionális hatha gyakorlatsorra építjük fel az órát, de lényegesen kevesebb pihenő idő van az ászanák között, mint a sima hatha órán. A gyakorlatokat is rövidebb ideig tartjuk ki és áramlásszerűen megyünk a következőbe.

Neked ajánljuk, ha már találkoztál a hatha gyakorlatokkal, szeretsz mozogni és nem zavar, ha leizzadsz.

Vinyasa flow

Az Egyesült Államokban ez a legnépszerűbb jógairányzat. Dinamikus jógastílus. A hangsúly az ászanák folytonosságán, a légzés és a mozgás összehangolásán van. Ezen az órán gyakran használjuk az úgynevezett vinyászát (Napüdvözlet-részletet) az egyes ászanák közti átvezetésként. Itt nincsenek kötött sorozatok, az óra felépítését az oktató állítja össze egy bizonyos téma köré, mint például a csípőnyitás, csavarás, hátrahajlítás, egyensúly…stb.

Neked ajánljuk, ha már gyakorlott vagy, szereted a kihívásokat, a dinamikus mozgást.

Ashtanga

Dinamikus jógairányzat. Intenzív, gyors tempójú jógafajta, ahol állandó mozgásban kell lenned, ezért fizikailag igencsak megterhelő, így kell hozzá egy alap állóképesség, hogy végig tudd csinálni az órát.

A gyakorlatokat folyamatosan, szünet nélkül, meghatározott sorrendben végezzük, valamint fontos a légzés és a mozgás összhangja. Az udzsáji légzés, és az izomzárak (bhandák) megfelelő alkalmazása és a folyamatos mozgás fokozza a test belső hőjét, így segítve a megtisztulást. Itt csak 5 légzésig tartjuk ki az ászanákat, amiket egy jellegzetes mozdulatsor, a vinyásza köt össze.

Neked ajánljuk, ha haladó jógás vagy és lendületre, dinamikára vágysz.

Yin jóga

Statikus jógafajta, hosszabb ideig kitartott, főleg talajon végzett ászanákkal. Jin jóga egy nagyon hasznos kiegészítője a dinamikusabb, jangosabb gyakorlásnak. A kihívás a hosszan kitartott ászanákban rejlik, így jólesően bele lehet lazulni az adott testhelyzetbe, hogy az mélyebbre hatoljon, és a nyújtás is hatékonyabb legyen. Itt van lehetőséged nyugodt, lassú mozgásra, elengedheted a rohanó hétköznapok tempóját, és az izmok lazításán túl az érzelmi blokkokat is oldhatod.

Neked ajánljuk, ha célod a teljes elengedés, izmok tudatos ellazítása, befele figyelés, valamint az önismeret növelése.

Női jóga

Ez az óra kifejezetten nőknek szól. Manapság rengetegen szenvednek egyensúlyvesztett állapottól, amikor a férfi-női energia diszharmónikus. Rengeteg nő küzd különféle ciklusgondokkal, cisztásodással, PMS-el, IR-el stb. Az óra során a hatha jóga ászanákkal stimuláljuk az alhasi területet és az itt lévő energiaközpontokat, harmonizáljuk a hormonrendszer működését is. Nagy figyelmet kap a csípőnyitás, valamint a medencefenék izomzatát is megerősítjük. Különféle vizualizációs gyakorlatok és megerősítések által a bensőnkben zajló folyamatokkal is foglalkozunk, amely elősegíti az önismeretünk elmélyítését és a kialakult érzelmi blokkok oldását.

Neked ajánljuk, ha aktivizálnád tested öngyógyító folyamatait, és szeretnéd megismerni saját nőiséged a jóga által.

Gerinc jóga

A gerincjóga a modern kor mozgásszegény életmódja által megteremtett rendszer, amely a hatha jóga és a gyógytorna eszközeit is alkalmazza. Ez tökéletes kombináció, mivel a hatha jóga egyetlen célja a gerinc kiegyenesítése, a gyógytorna pedig a rehabilitációra szakosodott. Célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. Az ászanák fizikai hatásai által kialakíthatod és stabilizálhatod a helyes testtartást. De ezen az órán a helyed, ha kezdő jógásként először megfelelő alapokra szeretnél szert tenni. Tehát a gerincjóga mindenki számára ajánlott óratípus!

Neked ajánljuk, ha szeretnél javítani testtartásodon, irodai munkát végzel, sokat vezetsz, vagy gyakran fáj a hátad/nyakad.

Napindító hatha

Hatha alapú jógaóra. Fekvő helyzetből indulunk és kíméletes ászanákkal ébresztgetjük a testet, majd folyamatosan haladunk a nehezebb gyakorlás felé. Észre sem veszed és az egész testet átmozgatjuk, feltöltjük. Végül relaxációval zárjuk a gyakorlást.

Neked ajánljuk, ha szeretnéd, hogy tested teljesen átmozgatva, frissen induljon a nap, és már reggeltől szeretnéd élvezni jóga jótékony hatásait, beindítja az emésztési folyamatokat, feltölt és egész nap segít, hogy jobban bírd a nehézségeket.

Kismama jóga

A várandósság alatt a jóga hatására a magzat idegrendszere lényegesen gyorsabban fejlődik, és hatással van a születés utáni mozgásfejlődésre. Az órán vinyasa flow és Birthlight kismama jóga alapjaira épülő, dinamikus, áramló (flow), ugyanakkor biztonságosan végezhető gyakorlatokkal, ászanákkal mozgatjuk át a testet.

Kiemelt figyelmet szentelünk a kismamák testi jelzéseinek, változásainak, a magzati kapcsolatfelvételnek és a várandósság alatt jelentkező félelmek, szorongások oldásának. A jóga széles eszköztárának segítségével a szülés kérdéskörével is foglalkozunk, mint például: vajúdási technikák, pozíciók, légzőgyakorlatok (pránajáma), szülőpozíciók, gátizom torna, relaxáció, meditáció stb. Általában egy adott téma köré építjük fel az óráinkat, de vannak olyan alkalmak is, amikor egy-egy szankalpa (pozitív megerősítés) kíséri végig az órát, amelynek beépülését segíti a gyakorlás és az óra végi relaxáció.

Neked ajánljuk, ha a babavárás ideje alatt szeretnél még mélyebb kapcsolatot kialakítani babáddal a jóga segítségével.

Mikor lehet elkezdeni? A 14.héttől már jöhetsz jógázni; de ha előtte is aktívan mozogtál, és szeretnéd, akkor a 12. héttől is elkezdheted.

Power hatha jóga

Erősítő gyakorlatsor, ami hatha ászanákra épül. Leginkább a kar- és a törzsizomzat (mély hátizmok, has) erősítésére szolgál. Erősít, fejleszti az állóképességet, egyensúlyérzéket, és a hajlékonyságot. Az eredmény feszes, szálkás izomzatú erős test és rugalmas gerinc.

Neked ajánljuk, ha szeretnél fejlődni hatha gyakorlásodban, és közben megszüntetni a zavaró gondolatokat, oldani a napi stresszt. Az eredmény frissesség, belső nyugalom és kellemes fáradtság.  

Csípőnyitó jóga

Dinamikus jellegű óratípus, sok csípőnyitó gyakorlattal. A kötött csípőt okozhatják fel nem dolgozott érzelmek, amiket jól elraktároztunk a csípőnkben. Az óra során olyan ászanákat gyakorlunk, amik segítségével fokozatosan nyújtani, lazítani tudjuk a csípő körüli izmokat. Ezzel oldjuk az érzelmi blokkokat és engedjük távozni a feszültséget, hogy készen állj a befogadásra.

Neked ajánljuk, ha szeretnéd lazítani a csípőd és felszabadulni az ott tárolt esetleges érzelmi terhek alól.

Master class hatha

Gyakorló hatha és könnyebb ashtanga elemek keveredése ez az óra. A gyakorlás ritmusának megfelelően a pózokat 5 illetve 10 légzésig tartjuk ki.  Ne ijedj meg, nem kell profi jógázónak lenned hozzá, de ajánlott, hogy ismerd az alap jógagyakorlatokat, hogy élvezni tudd ennek az óratípusnak a jótékony hatásait.

Neked ajánljuk, ha kedveled a hatha órát, szeretnél fejlődni, de az ashtanga túl erős számodra, vagy egyszerűen csak kipróbálnál valami újat.